09-020-142 - Område øst for Ølufvad Hovedvej

loading image
Henter kort...
static-map

Bestemmelser

  • Rammenummer

    09-020-142

  • Rammenavn

    Område øst for Ølufvad Hovedvej

  • Zonestatus

    Landzone

  • Planlagt zone

    Overføres til byzone.

  • Hovedanvendelse

    Område til teknisk anlæg

  • Øvrige tekniske anlæg

    Anvendelsen fastlægges til øvrige tekniske anlæg som materielgård, motorsportsanlæg, street race bane, skydebane, store idrætssanlæg, fritids- og oplevelseserhverv og lignende. Der kan opføres byggeri og anlæg, der er nødvendige for driften af de tekniske anlæg som områdets arealanvendelse tillader. Der må ikke etableres boliger i området.

  • B% max 10 for området

    Bebyggelsesprocenten fastsættes til max 10 for området under et.

  • Max 15 m

    Bygningshøjden fastsættes for ny bebyggelse til max 15 m fra terræn.

  • Opholdsarealer for teknisk anlæg

    For Teknisk anlæg skal der fastsættes bestemmelser for rimelige, velbeliggende og anvendelige opholdsarealer. Parkering fastlægges i overensstemmelse med kommunens parkeringsregulativer.

  • Motorbanestøj

    Støjbelastningen fra motorsportsbanen fastsættes i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende. For tiden til max 45 dB(A) uden for den fastlagte motorbanestøjisolinie, i forhold til boligområder.

  • Motorsportsanlæg

    I området skal der sikres areal til og udfoldelsesmuligheder for motorsportsanlæg og beslægtede aktiviteter.

  • VVM-anlæg

    Der er udarbejdet en miljørapport eller en VVM-redegørelse for et VVM-pligtigt projekt i området. Der må ikke tillades etableret eller ændret byggeri eller anlæg, der kan forhindre en realisering af det beskrevne projekt.

  • Klasse 7

    Der kan placeres virksomheder og anlæg, der i Håndbog om Miljø og Planlægning er klassificeret i klasse 7. Klasse 7 virksomheder har en påvirkning, der er særligt belastende for omgivelserne.

  • Trafikbetjening med kollektiv trafik

    I området skal der sikres en hensigtsmæssig trafikbetjening og gives mulighed for kollektiv trafikbetjening.

Bindinger

  • Isolinje for vejstøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det i øvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinjen.

  • Reserveret primærvej

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af de reserverede motorveje og primærveje.

  • Vådområderestriktioner

    Etablering af søer, vådområder eller lignende, der tiltrækker fugle, kan kun ske efter aftale med Esbjerg Lufthavn og efter gældende retningslinjer fra Statens Luftfartsvæsens.

  • Skovrejsning ønsket

    Inden for det af Esbjerg kommunes udpegede skovrejsningsområde må der foretages privat og offentlig skovtilplantning.

  • Mini- og mikromøller

    Der kan opsættes mini- og mikromøller i området, hvis det kan godtgøres, at det ikke påvirker landskabelige, naturmæssige, rekreative, arkitektoniske eller kulturhistoriske værdier betydeligt.

  • Råstofgraveområde(Fagdata)

    Indenfor råstofgraveområder må der ikke ske byudvikling, plantes skov, etableres anlæg, eller andet, der kan forhindre fremtidig råstofindvinding. Indvinding og efterbehandling skal ske gennem videst muligt hensyn til natur, landskabs og miljøinteresser.

  • Lufthavn

    I området skal der sikres areal til og udfoldelsesmuligheder for lufthavn og beslægtede aktiviteter.

  • Fredet fortidsminde(Fagdata)

    Inden for 100m fra et fredet fortidsminde må der ikke foretages ændringer i tilstanden af arealet.

  • Isolinje for motorbanestøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støj-isolinjen

  • Landskabskarakterområde

    Områdets karakter skal understøttes og styrkes. Der skal tages hensyn til eventuelle sårbarheder i området.

  • Lufthavnens hindringsplan

    Begrænsninger i forhold til højde og placering af byggeri og anlæg fremgår af Lufthavnens hindringsplan, som er udarbejdet i henhold til gældende sikkerhedsregler i lufthavne og nationale- og internationale flyvninger.

  • Isolinje for virksomhedsstøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinien

09-020-142